עלמה זהר

  • דברים בעלמה
    22.2.2018 19:35   |   אסף נבו, ישראל היום
    בקיץ 2008 עלמה זהר היתה הדבר הכי נכון על הסקאלה. אלבום בכורה רותח שזכה עד מהרה למעמד פלטינה, להיטים שחרכו את מצעדי ההשמעות בלי הרף, הילה של רוחניות מודרנית מהזן הלא מעיק ולוק כללי ששידר "קוּל" לא מתאמץ - כל אלה הפכו את זהר לממתק הכי מרענן בסביבה. באותם ימים לא היה אפשר לחמוק מקולה הגבוה של הזמרת עתירת התלתלים, כשביצעה את שירי הסיפור שכתבה, ובהם "עם הגב", "אגו טריפ" ו"שיר אהבה אינדיאני (מיגל)". הדרך לבחירתה לזמרת השנה ולתגלית השנה היתה קצרה.
  • ציטוט:

    האלבום השלישי של זהר הוא מסע בין האישי והחברתי, התסכול והנחמה, בישראל של תשע"ד. זהר כבר מזמן לא הצעירה ששרה על מיגל מדרום אמריקה, היא האשה שכותבת על הרחוב שבו אנחנו עוברים יום יום, על האנשים השקופים שעוברים בו לצידנו וכמובן עלינו, על הצורך שלנו בלחם ואהבה. בדרך היא מבררת מה זאת בשבילה מוזיקה ישראלית ואיך היא נשמעת, וכותבת כמה מהשירים הכי יפים בקריירה שלה.

לכוון את מיתרי הנפש: ר' נחמן מברסלב לימד את עלמה זהר פיתוח קול

21.1.2015 14:05   |   עלמה זהר, בית אבי חי
ושוב בדלפק הטיסות היוצאות לקייב כל הזמרים והנגנים עומדים בתור. יכול רבי נחמן להיקרא רב המוזיקאים. בעולם החרדי זה אולי ייחשב לתואר מפוקפק, אבל אני חושבת שזה דווקא היה מוצא חן בעיניו. הוא ייחס משמעות רוחנית כה רבה לניגון ולשירה, לביטוי האישי של השמעת הקול, אפילו למחיאת כף פשוטה. מה הפלא שכל כך הרבה בעלי ניגון משחרים בעת הזאת לפתחו.
ביהדות אנחנו מתייחסים הרבה אל האדם ככלי. לגבי הזמר זו מציאות נחוות. גופו הוא כלי הנגינה שלו, כלי עבודתו. זמר הוא כלי במובן הפשוט ביותר של המילה, ורוחו היא האוויר הננשף בכלי הזה. הוא מוציא את הצליל הלכה למעשה מתוך נשמתו, מתוך החלל הפנימי של ריאותיו. וכמו כל כלי נגינה, הוא זקוק לתחזוקה ולכיוון מתמיד כדי להיות מדויק והרמוני. ממש כמו שזמר שומר ומאמן את מיתרי הקול שלו, הוא צריך גם לכוון את מיתרי הנפש שלו. כי הקול האנושי מושפע מכל תנודת נפש קטנה.

עוד...