עלמה זהר

  • עבור עלמה זהר, אין הבדל בין מוזיקה לילדים למוזיקה למבוגרים
    28.6.2017 11:31   |   אורן ברזילי, TimeOut
    יום אחד יכיר עולם התרבות בתרומתה המכרעת של חופשת הלידה ליצירה האנושית. הסיטואציה של אם שנמצאת הרבה פעמים לבדה במשך חודשים עם תינוק שלא מדבר ורק צריך תעסוקה הוא מקור למצוקה שאין לה הרבה יח"צ, אבל היא מקום שמעניין ליצור ממנו. ככה זה כשיוצאים מאזור הנוחות. "לא חשבתי שאני אעשה מוזיקה לילדים או שיש לי מה להציע בתחום הזה", מספרת עלמה זהר, שאלבום הילדים שלה, "פלא", הפך כעת לאלבום זהב וממשיך סיבוב הופעות מוצלח באותו שם. "נזרקתי לתוך העולם המוזר הזה שקוראים לו חופשת לידה. הפכתי להיות להקת בידור לילד אחד ושרתי לו כל היום גם כי הייתי לבד בבית וגם כי נראה לי שאימהות שרות כל הזמן לתינוקות. זו תקשורת בסיסית איתם, ודאי אם זו אימא כותבת שירים".
  • שבוע לפני ההופעה: עלמה זהר עושה רדיוהד - בעברית
    9.7.2017 11:44   |   דודי פטימר, מעריב
    לראות חלום נרקם לאיטו והופך למציאות זה תמיד מעורר השראה, הגיטריסט והזמר מתן קולנשר הוא הוכחה מובהקת לכך. היוצר, שכותב שירים מגיל 12, הוא בוגר בית הספר רימון, זוכה פרס רחל-נגב לשירה ובמלגה למשוררים צעירים. על אף התשוקה ליצור ולשיר, קולנשר עדיין לא התמסר בצורה טוטאלית למוסיקה, ומחזיק במקביל ב-Day Job בהייטק. לאחר אלבום ראשון וספר ("תל אבסורד") , הזמר ממשיך לצעוד לעבר חלומו ומשחרר היום (ראשון) סנונית ראשונה מפרויקט חדש שלו – "קולנשר Project" כשהסיפתח שייך למתן קולנשר ועלמה זהר בביצוע עברי מיוחד שאת מילותיו כתב מתן ל-"Spirit Street" של רדיוהד ויוצא בעיתוי מושלם לקראת בואה של הלהקה המיתולוגית לישראל.
  • ציטוט:

    עלמה זהר היא כותבת מבריקה. היא יודעת לכתוב שיר ולספר סיפור. עושה זאת בחן ובתמצות, בעזרת שפה נהדרת, שמתגאה במקורותיה. הציטוט "עורי עורי דברי שיר" משירת דבורה (ספר שופטים) הוא לא מוטו בעלמא, הוא מקור החיים של עלמה, כוחה וחינה. כמעט כל השירים שלה מתכתבים בצורה כזו או אחרת, רעיונית, מילולית וצורנית, עם שפת התנ"ך. בין אם זה "גלות בבל השנייה", שיר מצוין לפתיחת הופעה, או "דע" שמזכיר לנו, באהבה רבה ובסבלנות אין קץ, מי אנחנו ולאן אנו הולכים. בין אם זה "המופלאה בנשים" שיר מתוק-חמוץ, כואב-שמח שכתבה ושרה לזכרה של אמה, או "דרפור" החדש, שמוצא הקשר נאור בין הפליטים מסודן לבין מסעות בני ישראל במדבר, ומתכתב גם עם שירים כמו "עגל הזהב" ו"עבודה שחורה" של אהוד בנאי.

לכוון את מיתרי הנפש: ר' נחמן מברסלב לימד את עלמה זהר פיתוח קול

21.1.2015 14:05   |   עלמה זהר, בית אבי חי
ושוב בדלפק הטיסות היוצאות לקייב כל הזמרים והנגנים עומדים בתור. יכול רבי נחמן להיקרא רב המוזיקאים. בעולם החרדי זה אולי ייחשב לתואר מפוקפק, אבל אני חושבת שזה דווקא היה מוצא חן בעיניו. הוא ייחס משמעות רוחנית כה רבה לניגון ולשירה, לביטוי האישי של השמעת הקול, אפילו למחיאת כף פשוטה. מה הפלא שכל כך הרבה בעלי ניגון משחרים בעת הזאת לפתחו.
ביהדות אנחנו מתייחסים הרבה אל האדם ככלי. לגבי הזמר זו מציאות נחוות. גופו הוא כלי הנגינה שלו, כלי עבודתו. זמר הוא כלי במובן הפשוט ביותר של המילה, ורוחו היא האוויר הננשף בכלי הזה. הוא מוציא את הצליל הלכה למעשה מתוך נשמתו, מתוך החלל הפנימי של ריאותיו. וכמו כל כלי נגינה, הוא זקוק לתחזוקה ולכיוון מתמיד כדי להיות מדויק והרמוני. ממש כמו שזמר שומר ומאמן את מיתרי הקול שלו, הוא צריך גם לכוון את מיתרי הנפש שלו. כי הקול האנושי מושפע מכל תנודת נפש קטנה.

עוד...