עלמה זהר

  • הנסיכה האפריקאית
    12.7.2010 8:00   |   mako
    כשעלמה זהר תהיה גדולה היא תהיה חוה אלברשטיין. כבר עכשיו היא סוג של אלברשטיין - זמרת-עם ששרה למען החלשים, רק במקום יידיש יש לה רגאיי, ובמקום לשיר למען הפלסטינים היא נאבקת בנחישות למען הפליטים מאפריקה שמגיעים לישראל. השיר החדש שלה "ממצרים" עושה הקבלה ברורה בין יציאת מצרים של עם ישראל על פי המסורת היהודית לבין הפליטים שבורחים בשנים האחרונות מהיבשת השחורה רוויית המלחמות אל מדבר סיני במצרים וממנו מסתננים דרך הגבול שלא קיים לתוך ישראל, עד לתחנה המרכזית בתל אביב.
  • ציטוט:

    האלבום השלישי של זהר הוא מסע בין האישי והחברתי, התסכול והנחמה, בישראל של תשע"ד. זהר כבר מזמן לא הצעירה ששרה על מיגל מדרום אמריקה, היא האשה שכותבת על הרחוב שבו אנחנו עוברים יום יום, על האנשים השקופים שעוברים בו לצידנו וכמובן עלינו, על הצורך שלנו בלחם ואהבה. בדרך היא מבררת מה זאת בשבילה מוזיקה ישראלית ואיך היא נשמעת, וכותבת כמה מהשירים הכי יפים בקריירה שלה.

לכוון את מיתרי הנפש: ר' נחמן מברסלב לימד את עלמה זהר פיתוח קול

21.1.2015 14:05   |   עלמה זהר, בית אבי חי
ושוב בדלפק הטיסות היוצאות לקייב כל הזמרים והנגנים עומדים בתור. יכול רבי נחמן להיקרא רב המוזיקאים. בעולם החרדי זה אולי ייחשב לתואר מפוקפק, אבל אני חושבת שזה דווקא היה מוצא חן בעיניו. הוא ייחס משמעות רוחנית כה רבה לניגון ולשירה, לביטוי האישי של השמעת הקול, אפילו למחיאת כף פשוטה. מה הפלא שכל כך הרבה בעלי ניגון משחרים בעת הזאת לפתחו.
ביהדות אנחנו מתייחסים הרבה אל האדם ככלי. לגבי הזמר זו מציאות נחוות. גופו הוא כלי הנגינה שלו, כלי עבודתו. זמר הוא כלי במובן הפשוט ביותר של המילה, ורוחו היא האוויר הננשף בכלי הזה. הוא מוציא את הצליל הלכה למעשה מתוך נשמתו, מתוך החלל הפנימי של ריאותיו. וכמו כל כלי נגינה, הוא זקוק לתחזוקה ולכיוון מתמיד כדי להיות מדויק והרמוני. ממש כמו שזמר שומר ומאמן את מיתרי הקול שלו, הוא צריך גם לכוון את מיתרי הנפש שלו. כי הקול האנושי מושפע מכל תנודת נפש קטנה.

עוד...