עלמה זהר

  • דברים בעלמה
    22.2.2018 19:35   |   אסף נבו, ישראל היום
    בקיץ 2008 עלמה זהר היתה הדבר הכי נכון על הסקאלה. אלבום בכורה רותח שזכה עד מהרה למעמד פלטינה, להיטים שחרכו את מצעדי ההשמעות בלי הרף, הילה של רוחניות מודרנית מהזן הלא מעיק ולוק כללי ששידר "קוּל" לא מתאמץ - כל אלה הפכו את זהר לממתק הכי מרענן בסביבה. באותם ימים לא היה אפשר לחמוק מקולה הגבוה של הזמרת עתירת התלתלים, כשביצעה את שירי הסיפור שכתבה, ובהם "עם הגב", "אגו טריפ" ו"שיר אהבה אינדיאני (מיגל)". הדרך לבחירתה לזמרת השנה ולתגלית השנה היתה קצרה.
  • ציטוט:

    האלבום הזה מוקדש לאנשים בפינות האלה של העיר, הכמהים ללחם ולאהבה בעולם אורבני תעשייתי ומנוכר. עלמה זהר, פעם צעירה היפית שמתאהבת באינדיאנים ושרה על חיי סקס, סמים ואגו טריפ, יצרה יחד עם שותפה המפיק אסי איילון אלבום שככל שהוא אישי בחיפוש אחר אהבה, כך הוא גם חברתי. בסיכומו של דבר, "לחם אהבה" הוא אלבום קליט, מוזיקלי מאוד, מעניין ומרגש שיש לו משהו משמעותי להגיד על העולם. לכן הוא חשוב ולכן שווה לדבר עליו ובוודאי לשמוע אותו. על כמה אלבומי פופ רוק שיצאו כאן בשנים האחרונות אפשר לומר את זה?

אוניות

מילים: עלמה זהר
לחן: גבע אלון

האור המשונה שבין ערביים
לא שקיעה ולא
העיר אותי אחר הצהריים
לגלות שנרדמתי אצלך
הרבה זמן אחרי שהלכת
דיברתי אליך
הרבה זמן עוד ישבתי בשקט
והקשבתי לחשכה

הרחוב שלא מוביל אותי הביתה
רק מוליך אותי שולל
לקח אותי איתו אל תוך הלילה
ירדתי לנמל
אוניות המשא הגדולות
פורקות את המטען
ומפליגות כבדות כבדות
אל תוך הים

 

הכתובת על הקיר שמול השער
"העוברים תמיד שבים"
מילאה אותי פתאום תחושה של צער
הבטתי מסביבי...